Los Angeles

Tänker att jag måste skriva om mitt nya äventyr. Jag har börjat plugga i LA. Sökte CSN 25e oktober och 28 december landade jag i USA och jag är SÅ NÖJD! Det är så himla himla bra här.

 

När jag landade, efter att ha blivit uppgraderad till buisness (fattade noooll men så jävla gött), så åkte jag till ett hostell i Santa Monica som ligger på 2nd street så jag bodde 2 minuter från the boardwalk och havet. Helt magiskt att komma från kalla Sverige med snö. Det har dock varit den värsta vintern här på flera ååår… Hela januari regnade det flera gånger i veckan, det är inte normalt för att vara här. Det har dock resulterat i super-bloom så det är väldigt fint här nu när allt växer. MEN ska försöka ta allt från början och i ordning men är svårt att återberätta.

 

På hostlet tänkte ju jag att jag skulle träffa andra studenter som också leta boende men det var typ bara jag där som skulle börja plugga, alla andra var där för nyår eller som bodde där eftersom att det är så dyrt att bo här i LA. Så jag bodde där i lite mer en 1 vecka och tillslut kände jag bara att jag måste ta mig härifrån. Det var många konstiga som bodde där och jag var påväg att flytta in i två lägenheter som tillslut inte fungerade och började nästan få panik när jag började skolan och fortfarande bodde på hostel. Jag skrev i svenskar i LA gruppen på Facebook och fick svar av Pernilla som hyrde ut sin säng i två veckor i Marina del Rey. Det är egentligen för långt till skolan men det var bättre än ingenting. När jag väl kommer dit så öppnar Lisa och visar mig rummet där jag ska bo och då inser ja: här bor Ida. Ida och jag har haft kontakt i Sverige innan och träffades också på Orientation Day första dagen i skolan, också med en annan tjej Cornelia. Så sjukt att vi hamnade i samma rum!

 

De två veckorna gick förbi så snabbt och jag hängde jättemycket med Lisa och de ”vinter-gänget” som hade stannat kvar i USA under SMC’s vinterlov. Jocke, Josefin, Johan, Johan, Athina och Anton. Där träffade jag Isabelle Aslan som tipsade om en lägenhet i Venice hos tre tjejer som sökte en till person. 1010 Elkgrove Ave. Louise, Michelle och Elin flyttade jag in hos innan jag ens träffat någon utav dem. Jag bodde till och med i lägenheten en vecka helt själv innan Elin kom. Elin är från Sävsjö, så jävla rolig, alltså allt händer henne men på ett kul sätt, hon har sjuka historier. Och en annan sjuk grej: Sävsjö är nära Nässjö så jag frågade henne om hon visste vilka killarna som jag och Johanna reste med på Bali för 3 år sedan var och såklart visste hon. Världen är så liten!

 

Michelle är från Finspång och är lite yngre än oss andra, född 99. Hon lär mig att organisera haha, hon har koll på allt. Så himla genomsnäll. Louise, från Norrtälje, delar jag rum med och jag har aldrig träffat en mer omtänksam person. Fattar knappt hur hon hinner bry sig om allt och alla. Sedan dess har vi festat varenda helg, kör volleyboy-fredagar och springer emellan alla lägenheter på Lincoln. Det är som Rinkeby fast i LA och hyrorna är på ca 32 tusen, typ alla som bor på Lincoln är svenskar. Det är lite Barnen i Bullerbyn-känsla eftersom att alla känner alla också och man springer emellan alla lägenheter (eller jag gör i alla fall haha).

 

Louise har haft 25-års fest i en lokal med Oscarstema, vi har haft överraskningsfest för Elin, varit i Hollywood Hills på efterfest, tindrat, träffat folk, varit på Doheney Room nästan varje fredag då Anton jobbar där, lyssnat på musik, grillat, kollat PH med Sanna, badat, volleyboll-fredagar på stranden, varit på 5dollar bio, bara hängt en jävla massa och såklart pluggat!

 

Jag har varit på Hawaii på Spring Break och det var heeelt magiskt. Jag drog med mig Ida som också pluggar på UCLA då SMC hade lov ca 2 veckor efter mig vilket var synd såklart men det har funkat väldigt bra att resa med Ida – jag är ju väldigt mycket mer att vi kör bara och hon ville sitta och googla mycket innan så det har ändå funkat då hon tagit fram information om mycket som jag föreslagit. Jag flög en dag innan då jag slutade tidigare och det funkade väldigt bra för mig. Dels tycker jag om att vara själv och det är jag ju aldrig här med rumskompisar och så vidare så jag fick en eftermiddag/kväll själv då jag åt en pizza och badade i solnedgången. Så himla vackert! Sen träffade jag Linda som också bodde på samma hostel. Hon var också finlandssvensk och reste själv och undrade hur jag skulle ta mig runt ön och lite vad planen var. Det visade sig att vi skulle vara på Big Island ungefär lika länge så hon åkte med oss alla 8 dagar som vi hade hyrt bil osv, vilket var skitkul! Hon hade rest i ca 5 år och var helt galen. Vi besökte Green Sand Beach och hikeade tillbaka med fyra ryssar, badat med delfiner på flera olika ställen, var på en black sand beach där det var optional clothing, hippie marknad på kvällen, jagat poké åt Ida då både jag och Linda är veg, kollat vulkanen och andra natural reserves areas.

 

Pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0