En rejäl genomgång

Jag tänkte att jag skulle gå genom lite mer bilder och kolla lite mer specifikt på datum och saker som hänt under terminen för det jag skrev innan är väldigt generellt. Jag har också lite mer tid när jag är ensam i lägenheten och alla hemma över sommaren. Så jag tänkte gå igenom lite mer ordentligt. 

 Så i mitten på januari så flyttade jag in i Lisas lägenhet och det var där jag liksom lärde känna fler svenskar och kom in mer i "det är gänget" och de människorna som de redan hade varit här i en termin innan. Jag började i skolan och gick på lektionen medan de andra hade ju vinterlovså det var väldigt mycket kombinerat plugg med fest i början, hehe. Lisa tog med oss på ett event och det var dagsfest/brunch som var den sjukaste brunchen jag varit med om jag tänkte ju att vi skulle sitta och äta brunch, trevligt men det var ju liksom full fest, vodkaflaskor kom inbärandes. Jag visste inte alls vad jag skulle förvänta mig men det var jättekul och det var trummor, dansare och så men det är väldigt annorlunda gå-ut-kultur här. Det är extremt sexistiskt vilket jag tycker det är superjobbigt, man går tillsammans med en kille (promoter) som drar med typ 20 tjejer och så sitter man runt ett bord och gratis alkohol, ingenting kostar, det är gratis mat och så vidare bara för att det ska se bra ut för klubbem. Men efter den här dagsfestbrunchen så gick jag, Isabelle och Ida vidare till en annan bar som heter Mamas Shelter och där mötte vi Cornelia och det var en helt magisk solnedgång. Det är liksom lugnt, det var en helt vanlig bar man betalade för drinkarna så känns lite mer normalt, jättegulligt ställe.

 
 
 

I slutet på januari så var det väldigt fint väder och det betyder volleyboll på stranden. Vi träffade även Owen Wilson i skateparken i Venice och Asland bad om en bild, haha först sa han: later.. men Aslan är som Aslan är så hon svarae: but I'm swedish - och det funkade! Han bah: okey och ställde upp. Här började folk komma tillbaka från jullovet så nu fick jag liksom träffa hela gänget och början på februari gick vi ut (alltså vi gått ut varje helg i och för sig) men så härligt att få se vilket gäng de lyckats skapa här på ca 30 personer som de pratade om där under julen.

 
 

 

Jag, Cornelia, Elin och Ida åkte till Boma i Down Town och kollade på konst vilket var häftigt, jätte fina utställningar.

 
Spenderat mycket tid i Skåne som de flesta kallar det. Det är tre killar, Anton, Möller och Rosdahl, (efternamn eftersom att både heter Johan) som är från Kristianstad och en kille från Saltsjöbaden, Julle, som bor tillsammans och den lägenheten ligger i Santa Monica. De bor inte här på Lincoln så den lägenheten kallas att man åker till Skåne för att det är så mycket skåningar. Där är det väldigt ofta för fest för de har en ganska chill lägenhet det är inte så många som bryr sig om hur den ser ut eller vad man gör där inne så den passar perfekt! På Lincoln så ringer de securityvakten på 2 sekunder om det är någon som gör något ljud som man inte får göra..
 
 
Jag och Elin åkte och kollade på Super Bowl på Cabo Cantina i Santa Monica det var ett väldigt dåligt superbowl-år för folk var inte alls engagerade och det var jätte dålig match, tyvärr.
 
 

Vi hade också överraskningsfest för Aslan när hon fyllde 24.

 
 
Jag, Cornelia och Ida åkte också till the Getty vilket är ett museum där Sally Mann ställde ut sina fotografier så jag tog med dem för att kolla på det och det är ett fantastiskt ställe med jättefin utsikt och intressant arkitektur.
 
 
Jag och de tjejerna som jag har bott med, Michelle, Elin och Louise har också kört några utekvällar bara här i Venice. Bara vanliga klubbar utan promoters och vi har hängt mest på Townhouse men också mycket på Main Street och gjort olika barrundor, Victorian, Nameless, Roosterfish och 41 Ocean.  
(Sanna på bild dock haha med Elin och Louise)

I mitten av februari så fyllde Louise 25 år. Vi åt middag på Catch, här någonstans så frågade Filip mig som jag har rest på Bali för tre år sedan, varför jag är så mycket i Los Angeles. Han sa att han ska komma hälsa på i en månad, en kille som heter Robin och John och frågade om jag visste vilka de var? Då hade inte jag träffat dem någonting men en vecka senare på Louise fest så träffade jag Robin och då sa jag till honom att vi kommer nog hänga i framtiden för att jag känner också Filip han tyckte nog att jag var jätte läskig och konstig men så blev det ju också haha.. Louise fest var jättekul det var Oscarstema då Oscarsgalan var typ samtidigt. Alla hade verkligen ansträngt sig och jag köpte klackskor och alla hade tjusiga klänningar. Killarna hade kostymer, vissa hde till och med hyrt kostymer för att vara snygga. Samma dag som vi ska åka till lokalen och Louise ska ha den här festen på kvällen så ringer killen som har lokalen och säger: var någonstans är ni? Det här var liksom åtta på morgonen och Louise svarade att hon har hyrt lokalen 8-1 på kvällen/natten inte på morgonen. Då säger han att nej, den är bokad på morgonen - men vem har en 25års fest 8 på morgonen?? Så vi fick kasta oss på våra datorer, alla vi fyra tjejer satt i köket Louise nästan grät och bara var sådär: vi måste lösa det här och hitta en annan lokal. Det gjorde vi också! Dagen efter såg lägenheten ut som ett enda stort kaos men det var en väldigt rolig kväll.

 
 
 
 
Vi har hängt mycket i Venice, ätit glass (inte jag) på Salt & Straw, kört volleyboll, gått till skolan - var väldigt mycket plugg första quartern, jag har hängt med Cornelia i West Hollywood och fikat och varit i Albin, Albin, Aron och Henkes lägenhet där vi haft en jävla massa efterfester. Känns absurt att vi hängt så mycket i deras lägenhet på efterfest för där har det hänt såå mycket drama. Det flyttade in en till kille som heter Mohammed och Arons (dåvarande) flickvän Cimberly. Mohammed tog Cimberlys kreditkort och tog ut 80.000 och drog hem till Sverige och CImberly och Aron gjorde slut så han sov hos oss någon vecka. Då blev Cim svinsur för hon tyckte att vi tog Arons parti, då vi bara ville underlätta eftersom de gjort slut och det är lättare för dem att inte bo tillsammans. Någon vecka senare så är Cimberly och Albin tillsammans. Alltså Arons andra rummis. Sån jävla soppa - exakt som Paradise Hotel.
 
 

Vi har också varit på inflyttningsfest hos Johanna i hennes lägenhet där hon bodde själv och sen varit Nightingale på lördagar sen på efterfest i Hollywood Hills.

 

Louise och Elin köpte en bil, en svart cab med röda skinnsäten, BMW från 2005 som vi kört runt i. När Elin fyllde 24 så hade vi världens överraskningsfest för henne hemma hos oss. Det var jätteroligt och vi fick varning efter att vi hade den festen, att har vi fest igen så får vi inte bo kvar i lägenheten. Lisa fyllde 26 samma dag så det var en heldag med festligheter. På dagen så åt jag lunch med Lisa och några andra tjejer på Cabo Cantina och på kvällen så åt vi middag på Butcher's Daughter för Elin och när vi kom hem var ju alla hos oss. Den kvällen drog vi vidare till Doheny Room, där Anton jobbar på fredagar så vi har hängt där typ varje fredag. Min favoritklubb i Hollywood. 

 
 
 

Det blev St Patrick's day i mars och Isabelle Aslan hade fest hemma hos sig med grönt tema, jag har ju bara svarta kläder så fick låna en tröja av Elin, slutade att vakten kom hem till dem också och bröt festen så vi drog vidare till James Beach.  

 
I april blev det spring break och jag drog till Hawaii. Jag mötte upp Ida där och det var helt magiskt. Så häftigt att simma med delfiner varje dag och bara få vara i magisk natur. Det kunde skilja sig så himla mycket bara om man körde 10 minuter så hamnar man i regnskogen och 10 minuter till så blev det som en dal på Irland eller liksom går inte beskriva riktigt. Vi var ute en kväll tror jag på de två veckorna som vi var där så det var en riktig chillsemester och bara njuta av naturen och bara vara. Vi var också på en optionalclothing strand, black sand beach, simmat med delfiner, sköldpaddor, gått i bambuskog och badat i vattenfall. Jag åkte ut på havet en dag och bada med delfiner via en mer organiserad tur och såg också manta rays och en bottlenose delfin. Jag och Ida gjorde också en snorkeltur vid 11 på kvällen och simmade med manta rays. 
 
 
 

Sen kom Emma och hälsade på, jag var hemma i en dag innan hon landade så var det bara gå i skolan direkt dagen efter och möta upp henne här hemma när hon landade. Som tur var så hade hon varit här innan så vi tog det väldigt lugnt i två veckor, bara solade, hängde med gänget som hade spring break under den här tiden (då SMC och UCLA inte har samma scheman). Vi hakade på olika utekvällar, hängde mycket bara här med gänget på Lincoln runt poolen. Vi gjorde ju såklart grejer också runt i stan och åkte upp till Griffith Observatory för att kolla solnedgången, gick på några museum, Venice kanalerna och jag fyllde 24! Då vi också Filip här och hälsade på Robin och John så det var jättekul att få se honom igen. Vi hade förfest hemma hos oss fast vi inte får, och drog ut till Doheny Room. Dagen efter överraskade tjejerna mig med en middag uppe på vår rooftop där vi bor, tacoooo <3. Jag och Emma gick också upp till Hollywoodskylten och det var aasjobbigt så det gör jag inte om igen haha. Vi åt också middag på Butchers Daughter på min faktiska födelsedag sen åkte vi till Vegas och jag mådde så dåligt dagen innan vi åkte jag har inte sovit mer än 3 timmar kanske för efter min lektion elva på kvällen så kom jag hem och då sov redan Emma. Det var det några hemma hos Jocke så då gick jag över dit för vi bor jättenära, och blev kvar supersent och sen sov Robin kvar hos mig så när vi hämtade ut bilen på morgonen var jag ett vrak.. Halva vägen till Vegas sov jag, som världens hemskaste kompis. Väl framme i Vegas så gick vi runt mycket på "The Strip", vi gick på ett museum och kollade Yayoi Kusamas utställning med Infinity Room, åt middag på ett jätte gott italienskt ställe och kollade vattenshowen utanför Bellagio. Dagen efter åkte vi vidare till Hoover Dam och upp till Grand Canyon. Vi hann med att åka in i parken på den eftermiddagen och dagen efter spenderade vi en heldag till. Jag har så sjuukt många bilder från Grand Canyon och hela den roadtripen vi gjorde tillsammans.

 
 
 
 
 
 
 

Sedan åkte vi vidare upp till Antalope Canyon där bland annat en Windows bakgrund är fotad, det var otroligt häftigt vad naturen kan skapa. Sedan åkte vi vidare till Horseshoe Bend och vidare upp till Monument Valley i Utah. Vi körde ner med vår hyrbil i parken bland all röd sand och sen började resan tillbaka till LA. Här trodde jag att vi bara skulle försöka köra så långt som möjligt för att inte behöva köra så långt dagen och att vi inte hade bokat boende men dagen efter så inser jag att vi visst hade bokat boende som vi inte dök upp till för de frågade hur incheckningen hade gått på min mejl, jaja. Dagen efter det så var vi ganska nära Los Angeles så då passade vi på att åka igenom Joshua Tree Park och sen kom vi hem till lägenheten och Emma åkte dagen efter.

 

 
 
Det har varit ganska ostadigt väder i feb/mars så det har regnat ganska mycket vilket har resulterat i super bloom och det blir bara det ca var tionde år, tråkigt med regn men det är ju extremt fint efter eftersom att allting är väldigt grönt. Så jag Sanna Michelle och Elin hyrde bil och åkte till Poppy Reserve och det är den sjukaste blommningen jag sett! Orange överallt!
 
 

I slutet på april så såg jag på instagram att Katy som jag har jobbat med i Australien på farmen var på väg ner till Los Angeles, hon bilade ner från Kanada, så jag skrev till henne och sa det att vi måste ses! Så det gjorde vi också! Hon kom förbi lägenheten och kändes helt sjukt såhär tre år senare.

Jag har spenderat jättemycket tid hemma hos Jocke, Tobbe, Limpan, Alex, Lodda och Jens. De bor väldigt nära på 1423 och jag går alltid bara över och knackar på och se vilka som är hemma och slår mig ner i soffan. De spelar nästan alltid FIFA och sitter och snackar skit så när jag känner mig uttråkad så går jag över. Vi hyrde bil en dag och åkte Hermosa Beach, OC och så vidare längs med kusten. Vi gick ut på den piren där de spelar in OC och in på de café som de alltid åt frukost på. Bästa serien Vi åkte förbi en outlet och IKEA - känner mig aldrig så patriotisk som när jag är på IKEA i andra länder haha. Vi har grillat massor och firade valborg runt brasan här på Lincoln med ett jättestort gäng och sen gick vi ut på Bungalow i Santa Monica. 

 
 Tobias <3
 
I början på maj så så gick vi till 1Oak i Hollywood och fastnade på en jättestor YouTube kanal där de prankade oss att vi inte fick komma in på klubben för att vi inte hade tillräckligt mycket följare på Instagram, asså jag har kollat den här videon 100 gånger. Garvar alltid! https://www.youtube.com/watch?v=vWq-AmW_4fg 18.12 är vi med haha, men hör mig bara tack och lov, var inte nykter.. Det var på riktigt den bästa  utekvällen jag haft i Hollywood på hela terminen, vi var så himla många, perfekt fylla och alla var astaggade. En torsdag liksom. Vi brukar inte gå ut torsdagaer men det var skitkul! Utanför såg jag Dylans Sprouse och Barbara Palvin också så det var coolt. Robin vaknade på en bensinmack i Marina del Rey morgonen efter så det var nog en bra kväll för alla, han vägrade hoppa in i taxin haha. 
 
 
 
 

Vi har kollat fotboll när Alex, Henrik och Julle har spelat för Santa Monica i deras skollag och jag, Elin och Michelle åkte en dag till Malibu och åt lunch och gick på The Getty Villa där han bodde i hans fantastiska hus!

 

Ännu mera förfester hemma hos Skåne och vi har gått på Townhouse, en kväll snodde jag Möllers hatt. Tur att vi gick ut i Venice annars skulle jag aldrig kommit in i Hollywood med den där hatten på mig, haha. När jag fyllde år så fick jag av tjejerna att vi skulle åka på valsafari så vi åkte båt en heldag och hade det helt fantastiskt ute på havet och vi såg finnwahles. De kan bli upp till 25 m! Sen åt vi middag från Whole Foods på stranden tillsammans med Sanna och Vanessa och Albin i solnedgången. 

 
 
 

I mitten på maj så badade vi i bubbelpoolen hemma hos Lisa och Frida. Frida har verkligen blivit en så nära tjejkompis, jag har inte så många tjejkompisar så hon är väldigt viktig för mig här. Vi kan prata i telefon i timmar och har klickat jättebra. Hon är från Svenljunga vilket jag inte visste från början utan hon sa att hon var lite utanför Borås/Göteborg. Sen när vi lärt känna varandra bättre så sa hon att hon var från en liten by: Svenljunga och jag blev helt: men gud vet du vem Bullen och Judith är? Då vet hon såklart vilka det är! Världen är så himla himla liten!

 

 Frida <3
 

Det är ofta som vi hamnar runt poolen här på Lincoln för det finns eldar på kvällarna så man kan sitta ute och det är ändå varmt och skönt. Vi sitter och sjunger, spelar gitarr och lyssnar på musik. Jag älskar ju sånt när man spelar och sjunger!

Vi har haft tjejkväll hemma hos Johanna (hon har egen lägenhet) och sen jag gått ut på Nightingale.

 
 
 
När Frida fyllde år gjorde vi en jättefin dagsfest. Louise hade fest på kvällen igen innan alla skulle åka hem, lite sån "avslutningsfest". Pre-midsommar party var temat så vi gjorde kransar och allt. Var jättekul men när vi kommer till lokalen (jag förstår inte hur du alltid kan bli fel när Louise ska boka lokal) men när vi kommer fram till lokalen då läcker det ur ett rör så det är bara vatten över hela lokalen och folk springer runt med sina små klackskor och har panik. Helt sjukt men vi torkade upp det där ganska snabbt och fick vara kvar lite längre på kvällen och det slutade rinna från röret så blev en bra kväll tillslut!
 
 
 
Sista maj så åt vi middag på Killer Shrimp i Marina del Rey med Louise pojkvän Albin och hans lägenhet, de är jättefina killar i den lägenheten men de är inte ute och festar lika mycket så jag hänger inte med dem lika ofta med det är verkligen människor som man kan prata med på ett annat sätt. 
 
 
Efter det började ca tre veckor av "sista kvällen på Doheny Room" för att folk började åka hem så vi var ute extremt mycket de sista tiden, vi har varit ute jättemycket under hela terminen men extremt mycket de sista veckorna när folk ska åka hem. Jag grät varje dag, för att säga hej då är bland de jobbigaste som finns, och säga hej då till människor man tycker om som inte kommer komma tillbaka i höst - vet inte vad LA är utan vissa personer. Alsan, Jocke, Tobbe, Robin, John, Elin, Michelle (med flera) men liksom nyckepersoner/favoriter för mig kommer inte tillbaka och det suuger. Säga hejdå till minst en person om dagen i två veckors tid var jävligt tungt. Som att dra av ett plåster i slowmotion. 
 
 
 

Vi har haft det avslutningsvolleyboll på fredagarna eller på alla dagar där det var fint väder nu när de flesta hade gått ut skolan, jag pluggade fortfarande och mitt i alltihopa så överraskade Johan mig. Han har bilat ner längs med kusten från San Fransisco med en annan kompis och låtsades vara en Uber som hämtade upp mig och Elin på väg till stranden och det var sån chock! Det var så fint gjort så himla gulligt och det är bara skiitkul!

 
 

I den här övergångsperioden iallafall så kom tjejorna och hälsade på i en vecka vilket var perfekt. De hann träffa iallafall hälften av gänget vilket var jättefint att få visa dem de personerna som jag hänger med här alltså att få ett ansikte på de personer jag pratar om hela tiden. Lite hur saker ting går till hur jag bor hur alla andra bor och bara få se hur det är här och hur mitt LA är. Vi har ju också varit tillsammans här för ca 2 år sedan när vi var och hälsade på Elin i Santa Barbra så vi tog det väldigt lugnt de första dagarna då vi redan gjort mycket av turistgrejerna redan. Spendera tid tillsammans, solade och tjejorna brände sig jättemycket! Vi flög vi upp till San Francisco och spenderade två dagar där. Kollade på Alcatraz och jag är otroligt tacksam över svensk standard på fängelser. Vi gick på Icecream Museum som var helt sjukt! Beyonce hr varit där med Blue och Kim K med sina ungar med flera. Det var en ny glass att testa i varje rum man steg in i och det var bara som en rosa dröm - jag ville flytta in för evigt! Man fick också bada i en pool full med sprinklers! :) Vi åkte hela Highway 1 ner tillbaka till LA och gjorde massor med stopp längs med kusten.

 

 
 
Dagen efter att tjejerna åkte så kom Alex och Angelica och hälsade på i två veckor. Vi såg Shaun White vid skateparken i Venice (älskar att hänga där). Vi spenderade en förmiddag på Pug Nation och jag tror inte att jag sett Angelica så glad i hela mitt liv, haha. Vi har verkligen bara chillat, solat, shoppat, äääätit massor och njutit av ljuset och solnedgångar. Det var jättefint att få se deras LA också, de har visat mig vad de bodde någonstans och upplevt den här staden tllsammans. Vi drog också en spontanare åkt upp till Colorado till Bill och Jeff, det var jättefint att få se deras ställe på sommaren. Jag var ju där en snabbis i november när vi hälsade på Elin. Vi åkte upp till Rocky Mountain och fick se lite snö och bara hängt i deras stora fina hus. När vi kom tillbaka till LA var det dags för min ceremoni när jag tog min examen, även fast jag inte riktigt klar ännu, det var jättemysigt att Alex och Angelica var med! Jag förstod inte hur stort det skulle ändå kännas, jag tänkte ju först inte ens gå men det var jättekul att få ha på sig den där fula hatten bandet man hänger runt halsen där det står klass of 2019 på.
 
 
 

Vi åkte upp till Art District i Down Town och gick runt och kolla på all streetart. Vi passade också på att åka till ett museum om hiphop och till Fairfax fleemarket - tänk att inte ha en budget där alltså, finns såå mycket fina saker! Varje söndag är det drum circle på stranden i Venice vilket vi lyckades timea in (utan att tänka att det var faktiskt söndag - riktig semester) och där stod vi och lyssnade i säkert en timme. Jag äälskare!

 
 

Efter att de åkte tillbaka till Svierge så firade vi 4th of July. Jag och min nya rumskompis, Nick, som ska bo här över sommaren (han hur det andra rummet) och hans kompis Madison åkte och träffade uppe de få svenskar som är kvar i Marina hos Max. Det är bara jag, Jennifer och Anton som är kvar här över sommaren och då säger Jennifer: spontant så åker jag och Anton också hem i två veckor. Då började jag grina igen, haha är såå trött på att vara ledsen för att folk lämnar. Vi hade iallafall en helt okej kväll i Max magiska lägenhet! Han bor i ett penthouse på översta våningen med glasvägg och balkong med bar i vardagsrummet. Galen lägenhet. Men Nick som jag Inte känner så väl ännu blev alldeles alldeles för full och spyr över hela middagsbordet så alla börja fråga liksom: vem tog med den här killen? Vem bjöd honom? Och jag ville ju inte säga att han var med mig, superpinsamt, han skämdes som faan dagen efter. Skickade sms: sooo sorry och bad om ursäkt 100 gånger. Det var ju första gången som jag hängde med honom sådär så haha han gjorde ju absolut bort sig.

Och nu efter att alla åkt hem då - hur känns det? Det är lite kämpigt det ska jag inte sticka under stolen men jag vet inte riktigt varför. Jag är ju van att resa själv, tycker om att vara själv och jag har inga problem med att vara själv men jag tror att jag bara vill åka hem bara för att det är sommar och bara för att alla andra är hemma. Hade alla varit kvar hade jag inte haft något problem alls, men att vara ca 30 till 40-50 personer till att bli själv, det känns som att de glömt boka min biljett ungefär. Sedan pluggar ju jag, de andra har ju sommarlov, så det är skillnad men det är ändå liksom lite segt att vänta på att de ska komma tillbaka till hösten. Men det är bra, jag går ut och går. Går ner till skateparken och kollar på solnedgången och gör sånt som jag tycker om, känns som att jag har landat nu typ att jag är här. Det har varit en otrolig vår - som en torktumlare - gick jättesnabbt så hade jag lärt känna massor med människor och allt gick så snabbt och på rutin på två sekunder. Så nu är det soft. Jag pluggar på och kanske att jag också hinner hem i någon månad beroende på när min skola börjar igen till hösten.

 

Pusss

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0