Jambo

 02/02-17

 

Äntligen framme och lite mer inne i var jag är. När jag först kom fram tog det ca 1 och halv timme att få visum eftersom att de skapar så jäkla mycket onödigt jobb. Man stod i en kö för att få betala och fylla i ett papper (som var väldigt likt de man redan skrev på planet) för att sedan stå i kö nummer två där man lämnade pappret och fick stämpel i passet. Kö nummer 3 gjorde man fingeravtryck och sedan äntligen fick man visumet inklistrat i passet. Jag fick även prata med ytterligare en dam och herre som ville fråga varför jag ska vara här i 89 dagar och inte 90 - jag som trodde att det skulle underlätta! Jag hängde med en fransk tjej i kön som var supergullig och vi skildes åt när vi hittade våra chafförer. Vägen till Moshi är bara helt rak. De har verkligen bara asfalterat rätt igenom och i Moshi finns en stor rondell som kan ta dig vidare till andra vägar om du inte fortsätter rakt fram.

 

Jag var framme på hostlet vid 11 på kvällen så de flesta sov men Lilly och Maria som jag delar tält med var vakna så de visade var jag kunde borsta tänderna och gå på toa innan vi gick och lade oss. Vi sover i housetents så det är ju väldigt stora tält där det står ordentliga sängar med el. Det var ca 28 grader när jag kom fram så det var otroligt varmt men under natten är det lite kyligt men superskönt att det fläktar genom näten.

 

Vi är 17 tjejer som bor här på Hostel 1 men det finns ett till på andra sidan gatan som heter Hostel 2 och där är det ytterligare 11 tror jag så jag har inte träffat alla men vi är fyra svenskar och nästan resten är från Danmark. Laura och Kaitlin är från USA, Claire och Lily från England och Cosmo är från Holland. Sen är det Danmark för hela slanten haha.

 

Första dagen fick jag gå en town-tour med Whitney som jobbar för hostlet. Moshi är hyffsat stort men man kan gå överallt om man kämpar på för herreeeguuud va varmt det är - speciellt i stekande sol. Kollade bankomater, supermarket och var man kan köpa färsk frukt och så vidare. Gick hem och åt lunch och då började alla andra rulla in från deras projekt. Dagen efter (alltså idag) så fick jag åka till mitt projekt. De jag har varit mest intresserad av är Kilimajaro Young Girls in Need vilket är en skola bara för flickor men de är just nu inte mycket att göra och de är redan två tjejer som är där så de undrade om jag ville byta till Newlands Orphange and Nursery School, Newlands Village med två andra tjejer som ska åka hem på lördag så tackade jag ja. Just idag så var läraren inte där så det var en kille som var vikarie och jag och Emilia. Asså shit.. Barnen hade ingen vidare respekt för vikarien vilket betyder att de hade noll respekt även för mig som var där första gången. Vid ett tillfälle hade jag två barn på ryggen som hoppade från borden och tre som typ hängde i min kjol. Då ville jag bara köra Hulken och kasta bort alla men det gick bra sen och det kommer att bli bättre när läraren kommer tillbaka. De var säkert fyra barn som grät i klassrummet för att de bråkar över pennor, böcker asså om aaallt. Vi fick verkligen göra allt för vikarien tyckte det var jättebra när vi kom. Vi körde alfabetet, siffror och huvud-axlar-knä&tå. Sen blev det gröt till lunch och sen är det fri lek. Helt slut haha! Men barnen är så gulliga - teacher teacher teacher - hör man jämt för allt de vill ha är uppmärksamhet.

 

Pusss


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Kämpa på teacher ❤

2017-02-05 @ 13:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0