DalaDala

04/02-17

 

Dag nummer två på projektet var så mysig. Läraren Mdame Esta hade koll på barnen men hon gäspar mitt i sången, kollar mobilen, petar odiskret i näsan och somnade på bänken när det var rast. Men det är bara som det är - alla är så. Inget filter liksom. Det finns inget sådär: oj nej så sänger man inte, så gör man inte. Det spelar ingen roll med nåt riktigt, haha.

 

Idag har vi varit vid ett hotel som hette Mountain Inn och låg vid poolen och åt världens godaste Chicken Tikka Masala, så mysigt. Igår var det DalaDala-party vilket är typ Pub-crawl. Så det var en minibuss som hämtade oss vid hostlet och vi möörsade in 30 pers men så himla hög musik och lysrör överallt runtom bilen. Vi började på ett ganska litet ställe som varr helt okej men efter det åkte vi vidare till Melindis ochh där var det liveband. Så himla häftigt och roligt. Det är nästan bara lokala män ute och några få tjejer men det är häftigt ändå att se "gå ut" kulturen. Jag åkte hem med Claire, Katrine och Maria vid 2 och då möter vi Pernille som är skiiitnöjd för hon hade spytt 5 gånger! 5 gånger! Så att hon skulle må så braa idag! :)

 

Det skulle egentligen varit regnperiod i November (tror jag) men den kom aldrig riktigt så den är här lite nu istället, fast bara ibland. Så idag är de första dagen som jag var med om regn och det var asskönt! En liten vila i tältet med smattrande regn på duken lyssnandes på Flora & Frida för att sedan känna en mycket klarare luft. Efter det åkte jag, Pernille och Lilly till Art Market. Guud så mycket fint! Allt från små statyfigurer till superstora fina tavlor med tusen olika färger.

 

Barnen får gröt varje dag. Majsmjöl blandat med vatten och socker. That's it.
 
Lilly.
 
 
Vid poolen i väntan på lunch.
 
 
Tjejoor.
 
Dala Dala.
 
 
Kids.
 
Maaaaaaaaaaaaaat.
 
Lilly på Art Marketen.
 
Art Market.
 
 
 
 
Pusss
 

Kommentarer
Postat av: Morsan

DalaDala 💃🏼

2017-02-05 @ 13:35:36
Postat av: noa södergren

jag blev lite avundsjuk på den där goda chicken tikka masalan för jag älskar det! hoppas du har det bra kram noa

Svar: Men gulliga Noa! Du får komma hit och smaka! :)
Klucksis

2017-03-11 @ 12:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0