Jobb

02/11 Idag har jag varit på jobbintervju och jag fick de! Så nu jobbar jag på DCC som jag aldrig minns vad de står för (för att i mitt fall så spelar det ingen vidare roll) men det är iallafall Australiens största patentadvokatfirma. Jag var 20 min tidig och intervjun tog 10 min så väntade längre än jag var inne. Men de verkade supertrevliga och jag kände mig så jäkla smart och snygg i officekläder - de frågade om jag kunde börja redan på onsdag, imorgon har de public holiday då de är cup day (sjukt att de har ledigt för ett hästrace (!!) ), så jag svarade bara: jaa absolut. Då började de skratta och bah: så du vill inte veta vad jobber innebär och vad du ska göra, vad bra då kan vi ju dra till med vad som helst! Hehe - då svarade jag att jag bara var nöjd med att ha på mig såhär snygga (och rena) kläder istället för på farmen så jag är nöjd redan nu. Så även om de var kostymnissar så var det liksom inte stelt. Toppen! Och tack Kriss som har fixat allt faktiskt.
 
 
I helgen så var det ju halloween så jag och Sue var över hos Merrin och Jason som har lilla Amy 7 år som var suuperexalterad! I Australien så firas generellt inte halloween nästan alls men just deras gata är känt för att vara helt galet! Förra året så hade de över 1000 kids som kom! Så jag fick stå och hålla i godisskålen och Jason hade köpt dry ice som man lägger i vatten så det bubblar och ryker. De hade ockå spökat ut hela trädgården och vi hjälpte bara till med alla barn. Mysigt att få fira lite och se hur det går till i ett varmt klimat. De frågadde mig om det var stor skillnad och haha aa kan man säga. För det första så sitter man inte ut i oktober i trädgården så vi knackar ju dörr, det är mörkt och kallt och det är inte alls lika många barn som är ute i vårat område iallafall. 
 
Söndagen spenderade jag i Chadstone som är de största shoppingcentrum jag nåågonsin har varit i. Jag ville hitta nåt mer att ha på mig för jobbet för köpte bara en officebyxa och det kan jag ju inte ha varje dag. Så hittade en pennkjol på uniqlo, samt en cardigan som är perfekt för jag får inte visa för mycket axel så den är bra att bara slänga över om ett linne tex har för tunna band. Hittade en padd/bomulls/jacka också som har lite form som en bombarjacka för 10 (!!!) dollar på en annat butik så är galet nöjd över den. Dollarn är ju nere på 6.2 vilket betyder att jag köpte en jacka för 62 kronor - tipptopp. 
 
 
Tillbaka till idag: efter intervjun så mötte jag upp Jocelyn från Chicago och hon är så jäkla rolig! Vi gick och satte oss på resturangen där Jamie jobbar, vilket är väldigt nära, och vi delade på en pizza och varsin nutellapankaka. MUMS! Det har i princip regnat hela dagen och efter lunchen skulle hon möta upp en annan kompis och då hade Jamie rast i 2 timmar för han jobbar aslånga skift så så chillade vi lite innan jag åkte hem igen. Imorgon är vi ju båda lediga så får vi se vad vi hittar på. Men tillbaka till miss America - hon är världens längsta tjej typ och högljudd och säger dude typ hela tiden. Hon stannade uppe i Springvale i 3 veckor och fick vara med och spela in Naked & Afraid men också spenderade massor med tid i köket. Såå jag är nöjd över att jag åkte.
 
Boendet med Sue kan ju inte gå bättre. Jag har mitt egna badrum, eget rum och min säng har elmadrass och duntäcke! <3 Det är ju ganska varmt på dagarna men fyy va det faller på kvällen. Och hon har ingen värme på för hon svettas. Hon sover bara med ett lakan! Merrin sa att jag har varit uppe i norr för länge, vilket haha kan stämma! Dirren ta med tofflor! Huset känns lite som i början på The Weddingplanner med Jennifer Lopez. Hon bor här själv och har såå mycket tid att städa så det är så rent och fint. När jag kom hit så sa hon till mig: jag ska ge dig lite utrymme så du kan packa upp. Eeeh hur gör man?? Kände mig som värsta grottmänniskan som fick flytta in i hus. Har ju bara allt i en röra i ryggan eller i bilen eller på farmen. Jag skrattade lite åt mig själv men hängde pliktskyldigt in lite klänningar och så i garderoben så jag hittar nog tillbaka snart igen. :)  Vi äter också den mest fantastiska mat! Igår hade vi stirfry med biff, broccoli och sparris till ris, dagen innan det vit fisk med potatis och sparris, ikväll hade vi båda ätit så mycket till lunch så idag blev det 4 sparrisar var som hon hällde över skramlat ägg som hon stekte i färskpressade apelsiner - låter kanske lite wierd men det var svingott! Mycket sparris också inser jag nu. Mums! SÅ trött på pasta och nudlar..
 
Lite bilder från mobilen:
Jason har byggt klart bilen! Efter sju år..! Och 340000 tuden dollar senare - barapå delar... Han är galen.
Unicorn - it's so fluffy I'm gonna diiiee!!
 
Jason hällde en dry ice i min dricka...........
 
Gravgård.
 
Jag och Madde var ute också på fredagen - Cookie Rooftop bar (som Duckie tipset om men som jag insåg efter haha).
 
OCH DEN HÄR SÖTFISEN DÅ!!!!!!!!!
 
Sverigeeee!! Jamie tycker jag är svinjobbig för så fort jag ser, hör eller får reda på att nåt är svenskt så säger jag. Swediish sådär jättenöjd och stolt. 
 
Madde - som har klippt av hela håret! Lite längre än axeln och så hiimla fin! :)
 
St Kilda solnedgång.
 
Pusss
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamman

Och du som var orolig att det inte skulle bli något firande...även om du inte fick klä ut dig själv :) Du skulle fixat en sån där fluffy unicorndräkt ;)

2015-11-07 @ 23:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0