Hagge har fyllt 49 år

11/11 I helgen flyttade jag tillbaka till Kriss och Noel - på söndagen och fick värsta dippen på kvällen. Jag ringde hem och bara grinade, bara kände att jag tycker inte att det är kul längre, trött på att bo i ryggsäck och jobbet blev inte riktigt som jag tänkt mig så hade ingen lust att gå i måndags och bara nää grina bara liksom, googlade på Nya Zealand också och då kände jag bara att söka visum IGEN och hålla budget osv osv inte lockade alls, väldigt svag Klara helt simpelt. Så andra attacken på nio månader tacklades ändå ganska bra för det går ju fort över. För jag vill ju vara här.

 

Iallafall i fredags så grät jag på tåget påväg in till jobbet för jag tänkte på när jag kommer träffa Dirren, pappa och Bobo på flygplasten - den där lilla tjejen kommer få det tufft alltså haha, kommer sitta som ett plåster på henne! Det var samma dag som jag hittade Beyonces patentfil för att lansera hennes parfym i Australien, huur coolt!? Jag har också hittat: Bollinger, Burburry, Calvin Klein, Red Bull, Facebook, Nintendo och Pikuer för att bara nämna några få kända. Så ibland öppnar jag och läser. Så himla roligt ju! Den fredagen efter jobbet mötte jag upp Jocelyn innan hon flög tillbaka till Cairns och åt en chokladfondant (som hon aldrig hade provat förut) och hon är lika chokladgalen som jag! Va vi njööt :) Sen sov jag hos Jamie hemma hos Marv och Marv är så jäkla rolig. Han hade varit på ett bröllop och kom hem kalassalongs och mådde skitbra så vi satt uppe och snackade och hade trevligt på hans balkong.

 

Lördag så körde Jamie hem mig innan han började jobba och då hörde jag Zara Larsson på australiensisk radio. Så jag andas ju in skitfort och ba shiit (Ida du vet precis hur jag gör för du haatar när jag gör så) och han blev så jävla sur. Han trodde att han typ körde in i nåt eller liksom nåt seriöst skulle hända haha, sorry.. Jag shoppade på förmiddagen, två par nya byxor - ett par svart/vit mönstrade och ett par svarta utsvängda, en mysig grå mjukiströja samma tyg som en hoodie fast utan zip och lite fina blommor i print och sen en superknasig tröja! Kornblå, grön (riktigt grön alltså), vit och svart randig med utsvängda armar och går ganska högt upp i halsen samt ett band man knyter i midjan - 70 och 80-tal möts på mitten. Morsan bara skrattade när jag visade för henne, men jag levde ju faktiskt inte då så jag tycker att den trenden är kul! Just nu köper jag bara saker jag gillar för här har de ju ingen vidare stil och jag har ju ingen aning om vad man "ska" ha på sig mer än det jag ser vad som finns i butikerna liksom själva utbudet. Var hemma igen klockan tre och vid fyra gick jag och Sue på bio. The Dressmaker med Kate Winslet, Liam Hemsworth och Judy någonting - såå jäkla bra!! Jag skrattade högt flera gånger, grät och fnissa nä men asså den hade allt. Sue är med i en filmcirkel och hon tyckte att den skulle bli intressant att diskutera så tror kanske inte att hon var superimponerad men vi har ju inte riktigt samma stil rent generellt.

 

Måndag så var jag och Noel här hemma själva så vi lagade mat tillsammans och snackade som tusan, han är ju inte tyst en sekund alltså. Vi äter förresten så jäkla bra mat! Lax, nån vit jättefin fisk (dagen innan), sparris, deras polare egna inlagda oliver, Noels egna rödbetor från Redhill, de köper ju också all sin mat på marknad och slaktare så att de bara får de finaste bitarna. De ångar (vet inte hur jag ska säga - steamar) maten också för att inte koka sönder maten och behålla allt nyttigt så sötpotatis, sparris allt ångas! Vi har också kommit överrens om att jag ska bidra (vilket jag föreslog) till hushållet eller hur man ska säga. Så jag kommer att betala 50 dollar per vecka som jag bor här. Självklart så städar jag ju undan efter mig själv och vill jag ha choklad får jag köpa de själv, är de inte hemma och lagar mat så får jag hitta på/köpa nåt själv och så. Otroligt bra deal. Känns ju ändå lite skillnad att bo här, även om de är nästan familj, än att bo på högby/såningsvägen. Tillbaka till Noel - han berättar så många stories och en utav de var en gång när han rensade en toalettpump efter en fest hos några när han jobbade som rörmokare. När han drar upp pumpen så är det såå jäkla många kondomer intrasslade i pumpen så den klarade inte av att pumpa mer. Och då säger han till mig: så släng de inte i toan för jag klarar inte av att göra de i mitt eget hem! MEN ALLTSÅ NEEEJ.. Jag kände mig värre än Dirren när Hampus pratar snuskigt jag bara ville dö. Aaaah haha.. De enda jag fick ur mig var liksom eeh kan vi sluta prata om det här hehe jag skulle aldrig asså nee det här går inte, haha.

 

Scott som jag jobbar med, han är två år äldre, han tycker att det är så himla roligt att jag får jobba i källaren, säger han till mig en dag. Varför då?
- Nää men de brukar inte låta tjejer vara här nere, men tror de är för att du har sagt att du jobbat på farm som de inser att tjejer faktiskt KAN göra något.
De jag gör i källaren är att klättra upp på en stege och tar ner filer i stället för att stå på marken. Ingen vidare jätteskillnad direkt. Då blev jag lite sådär: finns det inga normbrytande personer på det här företaget? Kände mig fett förminskad som kvinna (även om han inte sa det på de sättet, inte nedlåtande på något sätt, så blev det liksom i efterhand - fetaste tankeställaren) Alla sekreterare är tjejer och gör småjobben liksom.. Tror de skulle behöva lite feminister som ryter tag för det är ju inte svårt att ta en fil från en stege, eller?

 

Jag har min livsplan hur de ska se ut de närmsta åren nu också.
I februari när jag måste lämna Australien så åker jag nog till Nya Zealand i mars (kanske april också - håller på att räkna budget) och Bali en månad (om de blir april eller maj - vet ej).
Sedan komma hem i maj/juni.
Vara hemma juni, juli, aug, sep, okt, nov (måste vara hemma och fira Hagge när han fyller 50 wiihooo) sedan dra till Sydamerika med Jocelyn.
Komma hem igen nästa juni (2017 tror jag det blir då).
Vara hemma den sommaren och sedan åka till Paris som Au Pair (bara för att få bo i en familj) och lära mig franska.
Komma hem till nästa sommar (2018 hjälp!)
Söka in till nån skola och plugga i New York (eller Californien eller nåt annat coolt).
Ta mitt andra år i Australien (västkusten på motorcykel) och resa runt i Indien.
Hitta mannen i livet, skaffa jobb och bli seriös. Barn och sedan är livet ganska najs.
VISST LÅTER DET UNDERBART!?? :D Så nöjd!

 

14/11 Idag är det lördag och jag har lägenheten för mig själv. Det går inte att beskriva hur skönt jag tycker att det är. Ensamtid på riktigt, för jag har nog ett ganska stort ensambehov för att orka vara social, rolig och en bra kollega osv. Kriss och Noel åkte till Redhill redan igår eftermiddag så efter jobbet stannade jag kvar på fredagsdrinkar - som de har varje fredag. Så konstigt att bli full på jobbet tycker jag men det är väl för att det känns inte riktigt som om de ens skulle vara lagligt hemma, haha. Iallafall jag gick dit med de tyska tjejerna, Clara och Pia som är 18, och just den här fredagen var det inte så många som dök upp men vi var kanske 10-15 personer. Fick träffa några från andra plan också så det var kul, spelade ping-pong, biljard, åt smörgåsar, drack vin och cola. Gabby (tex) är 21 och hon är härifrån och jag vill ju så gärna hitta en rnb club men det är ju typ omöjligt.. Men hon visste en som kör varje lördag :) :) :) :) miiiih :) 

 

Runt 7 mötte jag upp Madde och gick och satte oss på resturangen som Jamie jobbar på. Ingen av oss var riktigt hungriga så vi beställde bara in en efterrätt och delade på. Piadana (tror jag brödet hette) med jordgubbar och nutella plus två drinkar. Hur bra fredag? Skit najs att kunna smsa kocken också om att få extra nutella hehe. Idag på förmiddagen har jag varit inne i stan och kollat lite igen för nu fick jag ju min första riktiga lön på nio månader så hittade ett par skor redan förra veckan som jag kände att jag överlevde utan men de fick komma hem till mig ändå nu idag när man är 350 dollar rikare. Jag fick lön för bara de tre första dagarna men alltså jäklar vad de drar skatt alltså! 100 dollar i skatt och 45 dollar i Super så det blev "bara" kvar 350. Får ju tillbaka allt när jag lämnar landet så ett bra sätt att spara på men iallafall. 

 

Pusss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0