DCC - "The Firm"

05/11 Andra dagen på jobbet avklarat idag - det är inte världens mest underbara och roliga jobb men dagarna går ganska fort och jag tycker om att vara uppe och gå och stå hela tiden, mycket snurrar ju huvudet också. Filnummer, vart de ska, om det är gamla eller nya case, vart papprena ska in osv osv. Jag har fått mitt egna bord och så idag iallafall, vart jag sitter (om jag får tillfälle), med en dator och lite pennor och sånt. Det här är ju min (och det här kommer låta konstigt) våta barndröm - alla pennor, papper, formulär, pärmar, postitlappar, gem asså allt sånt här som jag lekte med när jag var med mamma på försäkringskassan typ. Så jag trivs ju bra haha. Känner mig lite viktig och går in i den här office rollen och tycker framförallt att det är asroligt att ha schyssta kläder på mig. Nu när jag fått jobbet ska jag köpa lite mer, H&M i mitt hjärta <3. 
 
Första dagen fick jag bara göra grejer med Scott som är två år äldre än mig och har jobbat här i ett och halvt år - och hatar det så han var ju kanske inte den bästa insporationen sådär en första dag. Men han är snäll och vi hade ganska kul när jag fick igång honom lite, lite stel i början för han skulle ju lära mig saker, men han var okej. Han visade mig källaren också och shiit vad mycket filer! Elva hyllplan och gångar i en evighet, man måste ha stege för att klättra upp om man ska hämta nåt. Kommer nog inte spendera supermycket tid där nere (pepparpeppar*) men kul att se.
 
Jag kan ju inte låta bli att se vad vissa människor har hittat på för det här är en patentadvokatfirma. Så om en uppfinnare kommer på en grej som de vill låsa eller lansera i Australien så får DCC alla papper och de skickar in till the Aussie-gouvernment och så håller de filerna i 20 år (om patenten blir godkänd) tills den går ut. De har kontor i Sydney, Brisbane, Geelong och typ 4 andra ställen i Australien, Nya Zealand och ett nyöppnat i Singapore. Så ni fattar ju hur myycket papper de har! Så iallafall, jag kan ju inte låta bli att öppna vissa filer för ibland står det på framsidan: Biochemical treatment HIV, eller nåt. Då är det alltså någon som har hittat på nån bromsgrej kombination för HIV - DET ÄR JU SÅÅ COOLT! Jag väntar bara på att hitta nån fet gammal fil som nån har glömt bort där en person har hittat the cure for cancer. Snackade med Scott om det idag att jag lovar att det finns typ i källaren eller någonstans här och han svarade med: att det är fett hjärtlöst om nån tog patent på hur man botar cancer och att firman inte skulle ta emot de. Bullshit! Så stor industri med cellgifter, strålbehandlingar och så vidare - att inte vara firman som tog emot patent på botningsmedlet skulle bara vara skiitdumt att tacka nej tillså mycket pengar. (Svarade jag då) Plus att man släpper nog inte botningsmedlet för att man tjänar mer på att göra allt det där än att ha ett botningsmedel. Då blev det ganska tyst.. Kanske gick på för hårt men jag blev svinexalterad på att hitta den här bortglömda filen med botningsmedlet för cancer (som jag har gjort upp i mitt huvud hehe). Fick honom att tänka iallafall :)
 
Pretade med Elin och Cina en sväng här idag också och de undrade hur de går att bo med Sue. Asså jag tycker ju personligen att det går superbra men nr jag försöker hjälpa till så säger hon alltid nej. Jag dukar ofta, för de får jag haha, men hon säger ofta till mig: jag har mitt egna system på allt för jag är så van att bo ensam. Gulle-Sue. Och hon gör ju fantastisk mat! Idag har jag förresten ätit skit dåligt.. Började med en bra fulle men sen gick jag en IT-utbildning med Timtams, apelsinjuice, sen åt jag mer på rasten, i köket och sen har Sue samlat in rester från bagerier för att ge till kyrkan så då kom hon hem med nån sockerbomb-bulle. Man kan ju säga nej tack men tänkte att det fick bli en skitdag då det började nästan dåligt och bara gick utför, bra resonerat Klara 20 år haha!
 
Pusss
 
 

Kommentarer
Postat av: Morsan

Scott, Scott, Scoooott :) Du får hitta botemedlet mot cancer. Puss puss

2015-11-07 @ 22:51:38
Postat av: Ewa

Underbar framtidsplan!!

2015-11-26 @ 20:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0