17 dagar till Booboo

Nu har det ju gått för lång tid igen känner jag men när jag kommer hem runt 6 varje dag så vill jag bara äta och sova hehe. Nu är det lördag iallafall så ska ta igen lite här då.

 

Förra söndagen så var jag och Jamie och kollade på Mockingjay, The Hunger games sista del, och den var ju bra. Men bättre än så var den nog inte. Otroligt välgjord men trodde att den skulle vara mycket mer powerful. Åt på Nando's innan och det var första gången för mig vilket var så himla gott. Hade kyckling med grönsaker och lök i pitabröd, mumma! Såg också The Intern nån vecka innan det och den var ju såå mysigt. Handlar om en framgångsrik tjej som driver värsta företaget och får en pensionär som en intern.

 

Har även varit ute och ätit middag med bara Kriss för att Noel hade ett möte med "föreningen" i deras lägenhet vilket Kriss inte vill lägga sig i alls haha. Det är så roligt att bo med dessa två alltså. Det sägs liksom fuck, shit och så vidare och det är bara så himla avslappnat. När Kriss kommer hem så kramar hon också alltid om mig vilket känns lite mammigt - riktigt mysigt alltså. Var över på middag hon Merrin och Jason också och Amy är ju så himla söt. Hon läser alltid sin läsläxa för mig, sitter brevid mig och vi leker massor. Hon lärde mig att åka spark (berätta inte att jag också varit 7 och ägt en själv men okej) och hon cyklade och snackar ju heela tiden. Jag gick faktiskt och la mig tidigare dagen innan när jag visste att jag skulle dit men hon är härligt! Jag kröp ner i hennes säng när hon skulle läsa för mig och när boken är klar så säger hon:
- Du vet att du har alla ägg vi någonsin kommer få - i oss - nu!?
Jag har ju inte tänkt på detta så mycket eller inte nyligen och hängde inte riktigt med i svängen, från att ha läst en bok om metall till att prata kvinnokropp, iallafall så jag bara skrattade och svarade att ja, det visste jag. Hon fortsätter:
- Och det har jag med!! Skiit nöjd och glad haha. Orkade inte krasa sönder drömmen om dessa ägg att det kommer göra ont i typ en vecka VARJE månad när detta ägg släpps, brösten ömmar och ryggen känns fett trög att böja på för att inte tala om blod. Lilla vännen haha underbara unge..

Jobbet rullar ju på mycket bättre nu också. Lärt känna många fler och blir nu inbjuden varje fredag till "The-Lunch-Club" (vi går ut och äter lunch varje fredag) så det känns bra att gå till jobbet numera. Den enda som inte är så rolig är Nigel. Han är snäll och allt men så himla nördig och vet liksom inte vad han ska säga så att allt blir fel. Han rör mig också vilket han vet att han inte får, asså känner mig inte på något sätt otrygg men han har liksom köpt TimTams till mig för att jag sa en dag att det är min favvogrej från Australien. Så han menar nog bara väl men är liksom runt 40-50 och singel och är inte jättestabil i det sociala beteendet. Kommenterar vad jag har på mig och hur jag luktar (?) haha så att aa han är lite wierd. Paulo och Scott säger hela tiden att jag ska säga till honom men nää, vill inte att han ska hamna i trubbel för att jag ska jobba här i en och en halv månad och så vet jag inte vad jag ska säga heller - sen känns det lite så jag är - snäll mot the under dogs. För alla andra unga tjejer typ skrattar bakom hans rygg och han har ju liksom inte så stora ambitioner i livet - han är nöjd med att vara med alla filer i källaren.

 

Sofia och Emma landade ju i Australien (ska resa med Madde) också så en fredag åkte jag till deras hostel och när jag kommer dit då får inte jag gå in. Det satt en vakt i dörren och kontrollerade så man var tvungen att visa upp sitt kort till rummet. Men jag skulle ju bara göra mig iordning, äta, hänga med dem och ta en dush men nej det var tvär Nej. Fick inte komma in. Så Madde, som mötte mig i dörren, vi bah aha hur fan gör vi nu då? Så jag började med att förklara att jag bor i St Kilda och det tar liksom en halvtimme för mig att åka hem, jag ska bara vara här i max två timmar osv osv. Nejnejnej. Fick inte komma in - då sa jag att aa men då betalar jag väl en natt här så för jag måste få byta om. Då säger killen i receptionen att de inte har några rum :') MEN ASSÅ jag bor ju i St Kilda men ska bara chilla här så jag behöver inte en säng - bara inträde på hostlet. Nä men det går inte att betala för nåt som inte finns. Nehe. Om jag lämnar mitt ID, bankkort och 100 dollar i deposition då? Ni får vad ni vill bara jag får komma in i två timmar. Den här vakten började mjukna då lite grann, för vi var inte alls arga eller någonting utan mer: detta måste lösas. Ingenting gick och ingenting ville dem ha. Så vi satte oss och åt ute i allrummet där receptionen ligger för där fick jag vara och sen gick hon på toa eller rast eller nåt, och en väldigt upptagen reception fredagkväll, så det skulle hon inte ha gjort. Då blev det KUTA in genom denna dörr upp 2 våningar och jag var livrädd att jag skulle möta henne så bara knackar på till Maddes rum. Då har ju hon bytt rum när Sofia och Emma checkade in.. Så hängde med två engelska tjejer och nån snubbe i typ 5 minuter innan jag fick tag på Madde till hennes nya rum. Oherreguud va mitt hjärta slog. Började fråga tjejerna i hennes gamla rum om det var olagligt typ privat property eller nåt men de skrattade bara och svara med att det är ju ett HOSTEL.

Efter att jag överlevt tumulten och fixat oss så testade vi baren nere på hostlet tog bara en drink och dog vidare till Parsaverence (osäker på stavning) som Gabby på mitt jobb tipsat om. Där mötte vi även två killar som Madde jobbat med. Musiken var URDÅLIGT nittio-tal asså jag menar det finna ju bra nitti så varför välja skitsidan?? Iallafall, cool ölträdgård på baksidan men vi drog vidare till Night Cat vilket hade liveband med salsa/blues/jazz tempo/låtar. SÅÅ COOLT! Asskön musik så här blev det dans och världens fnaste badrum som vi tog massor med bilder i. Här tappar Maddes jobbarkompis tyvärr sitt huvud så (jag hade på mig min näspiercing jag köpt i byron - fake) och Sofia frågar om hon får testa. Visst!
- Du skulle se så mycket bättre ut om du bara tog ut den där.
Ahaaa okej, må så vara men jag klär inte upp mig efter dina önskemål, tack och adjö. Sedan efter nån halvtimme när jag sitter och pratar med Emma så frågar han:
- Klara, varför är du så tråkig?
- Eeeh taaaack, svarar jag och ler med ett fuck you skrivet i ansiktet.
- Jaa, asså jag menar vi alla är ju vänner här.
Absolut vilket toppenvän du är som berättar allt som är fel med mig. Tack för att du delar med mig av åsiker jag inte bett om. AS! Blev så jäävla sur så mitt humör gick inte att rädda så Jamie hämtade mig och så sov jag där. Madde berättade dagen efter att det är nog troligtvis för att jag inte dricker. Liksom när de frågar om vi ska shotta så säger jag nej MEN JAG FÖRSTR INTE VARFÖR DET HAR SÅ STOOR INVERKAN I ANDRAS LIV OM JAG FÖRTÄR ALKOHOL ELLER INTE. Fattar inte alls grejen.

 

På lördagen så träffade jag bästa Joe och Ryan (som jag bodde med på farmen) och vi gick och lyssnade på Grime vilket jag inte visste var det var. Så jäkla fett! Tyngre beat men lite upp-speedat hiphop. Fantastiskt! Tydligen ett engelska påhitt också så de var väldigt stolta över att de kunde leverara något som jag älskade haha. Jag sa i bilen till Jamie, för min Spotify bara rullade på massa låtar som vi lyssnade på när vi körde ner till Melbourne, att det är vissa låtar som när jag kommer hem till Sverige att tänka på honom. Då svarade han med att varenda jäkla singelpoplåt som är populär just nu kommer han tänka mig mig - kommer ju inte kunna lyssna på radio! Dog haha.

 

Noel har sagt en väldigt cool grej till mig: du kommer bara vara här en gång så ta alltid en stor tugga. POWER.

 

Pusss


Kommentarer
Postat av: Mors

Underbara unge 😍😍😍

2015-12-02 @ 07:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0