Noosa

7/5 Just exakt nu i skrivande stund ligger jag, Ida och Elin på Main Beach i Noosa. Det är jättefint väder, vågorna är lagom och vi lökar (haha var tvungen Dirren) om vi ligger och solar för länge. Så himla skönt och efterlängtat!
 
Kändes superbra och lämna Surfers Paradise då det inte var någon favorit. Kul att har varit där och sett hur det ser ut men behöver i princip aldrig mer åka dit. Emellan alla höghus fanns en gata där det låg affärer och sen var den "staden" gjord. Gångvägen längs med stranden där skylten står var kul men sen är ju det också gjort. Vi hade en supermysig sista kväll dock då vi slog till med att gå ut och äta. Vapiano - som har kanske världens bästa carbonara för att de har gul lök i. Aaah det var såå gott! Kul att få klä upp sig lite och så tog vi efterätt också. Lyx, lyx, lyx! En nutellacheescake, en death by chocolate (som en kladdis typ) och en whitechocolatecheescake. Den sistnämnda var dööögod!! Vi delade på dem alla tre och vi slukade i oss den haha. Vi gick längs med partygatan efter det och såg varken kul eller trevligt ut så vi sket i att testa utelivet i Surfers. Drog hem till våra roomies istället - 'Japan', Toby och Haya. Speciellt att dela rum med kineser och en Japan på ett bra sätt då vi har skrattat jättemycket.
 
Nu i Noosa bor vi på YHA igen och det var helt smockfullt så jag bor i 4delad sovsal och Elin och Ida i eget rum. Om 2 nätter flyttar de in till mig då sängarna blir lediga. Jag har inatt sovit med en tysk kille, en norsk tjej som heter Tara och en tysk tjej. Jag älskar det! Trodde aldrig att det skulle bli såhär bra faktiskt! Hade tänkt mig att man skulle få bita ihop mycket mer men jag trivs skitbra - just här iallafall.
 
Jag och tjejorna fortsätter med att laga storkok. Pastasallad till lunch som vi tar med på stranden och köttfärs med morötter och majs i till ris. Egentligen ska det vara en kall sallad och pitabröd till också så att man kan göra en burrito men det är svindyrt med den typen av bröd. Vi säger varje kväll hur jääkla gott det är och hur konstigt det är att vi inte tröttnar. Det kommer väl med tiden men det är ändå bra lagad mat! Elin och Ida kommer laga det till familjerna när de kommer hem - en äkta aussiemiddag á la backpacker
 
Pusss

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad skönt att ni äntligen fått fint väder, ni är värda att ligga på stranden och lapa sol några dagar:-) Noosa verkar var ett mysigt ställe. Jag ser fram emot maten Ida ska bjuda på när hon kommer hem :-) Fortsätt njut allt ni kan. Puss puss

2015-05-07 @ 15:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0