Innan Whitsundays

(Det här skulle egentligen upp innan de inlägget innan men kom inte åt de via facebook)
 
17/5 Nu sitter vi på nattbussen som ska ta oss till Airlie Beach - 13 härliga timmar har vi framför oss men bussen är inte så full så vi alla har två säten. Förhoppningsvis (men inte så troligt) förblir det så.

Tänkt på en ny grej: Idas engelska har blivit så himla bra! Man hör att hon hänger med i samtalen och är snabb med svar. Kommer på bra meningar och uttalet är super. Tycker att det har hänt helt galet mycket bara sen New York. Duktiga Idisen! Tror att det är kombinationen med fler resor men också sen hon blev tillsammans med Jaken, då funkade det inte längre att bara kolla svenska filmer och Astrid Lindgren haha

Harvey Bay i sig har vi verkligen inte sett utan det var bara vanligaste stället att åka ut till Fraser Island. Ida och Elin var ute och kollade några butiker när jag bloggade och båda kom hem med en varsin ny tunn tjocktröja (ungefär en sån som jag har från uniqlo - som Ida ÄLSKAR) så de var båda nöjda och glada. Det kommer bli samma sak med Airlie Beach, det är bara för att hamnen som båten går från är där.

Vi har också (tillsammans med skydive och snorklingtur ut till berriärrevet) bokat en tur till fyra vattenfall i Cairns som många tipsar om. Jag tycker att det är så häftigt och kul och bada i vattenfall så det ser vi supermycket fram emot! Vi har kollat upp vattentemperaturen också för revet och det är runt 30 grader - just nu är vi lite för nöjda tror jag!

Tjejen vi bokade av hade jobbat på en hästfarm som hon tipsade massor om! Så jag har nummer och grejer till dem och ska kolla lite på deras hemsida om de ser bra ut. Alla hästfarmer jag har kollat på har dock "bara" gratis boende och mat. Men tycker att det också är ett sätt att få betalt - för jag vill ju jobba med hästisarna. Min plan är ändå att jobba tre månader för att få de andra året, åka tillbaka till Byron (möjligtvis jobba där då beroende på om jag behöver pengar) och sen tillbaka till Melbourne för att spendera aussiesommarn i den mest fantastiska staden. Och då lär jag jobba där fram tills jag åker hem ungefär. Låter så himla bra haha. Just den farmen som hon hade jobbat på tog ut turister och drev boskap och det är ju preciiis vad jag vill göra så ska börja ta tag i allt det här med jobb.. Det är ju faktiskt bara ca 2 veckor tills Elin och Ida drar och då vill jag nästan börja direkt.

Mycket att tänka på ibland alltså, men det är bra tankegångar och hittills gillar jag att det skrämmer mig litegrann. Hade nästan varit konstigt om jag hade varit steencool och inte brytt mig ett skvatt.

En till sak: vääärldens vackraste himmel jag någonsin sett var på Fraser. Det var såååå himla mycket stjärnor - har aldrig sett så många på samma gång. Det blir ju stjärnklart hemma men detta var stört, det blev nästan lite ljust för att det var så många. Man såg också nån slags galaxstrimma, det såg iallafall ut som om man såg "gränsen" på galaxen, det var ett jättespeciellt ljusband runt hela himlen. Vet inte riktigt vad jag ska kalla den haha.. Kollade upp och kände bara: tack livet för att jag får pröva hur det är att leva. Tack kroppen för att du funkar så himla bra och tack för att jag har en fantastisk hjärna som sorterar minnen, kan hålla reda på två språk och som gör att jag får känna!
 
Pusss

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbara unge! ❤️❤️❤️ Nu grinar morsan 😍

2015-05-29 @ 07:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0