Hejdå Byron - Hej Surfers Paradise

2/5 Idag åkte vi till Nimbin, en timme utanför Byron, som är en riktig liten hippiehåla. Vi har nästan inte tagit ett enda andetag som inte innehåller någon annans utandningsrök av marijuana på hela dagen och alla har dreads, tatueringar och leriga fötter utan skor. Det har varit kul och se, de bogserade bort en polisbil och hela staden hurrade. De hade också dragkamp mot polisen som metafor över vilken sida som vann - gräset vann. I skrivande stund hörs också en megafon som ropar: CHANGE THE LAW! Speciellt under denna helg så var det "MardiGrass festival", men jag är så glad att jag inte är för droger. Jag skiter i hur många som säger till mig att maja inte är farligt - för de säger bara de som är fast i skiten vilket betyder att hjärnan redan har krymp av all rök. Absolut om man vill leva ett ansvarslöst liv, inte använda bh, gå runt i leran, inte raka benen, ha batikmönstrade kläder, röka gräs och chilla runt men guuud va tråkigt. Jag, Elin och Ida är alla överens om att man vill ju göra nåt med livet. Göra någonting, etablera sig eller forma nåt som betyder nåt, relationer, familj eller utbildning. Men de är ju glada "free spirits" iallafall, de får man ju ge dem - dock är de ju ingen av de som ser intelligenta eller fräscha ut. :)

 

Ikväll blir de sista kvällen i Byron Bay och förhoppningsvis träffar vi Tomas, Toby och de igen. Igår var vi först på Woody's för det var gratis inträde och en gratis drink och 20 minuter senare var vi på Cheeky Monkey's. Dock inte alls lika bra musik som förra gången och de hade en wet t-shirt tävling. Det var hemskt faktiskt haha.. Ingen självrespekt alls hos 'damerna' som uppträdde och efter det kom det inte riktigt igång igen. Vad moralkärringnengo det blev nu men faktiskt så är det inte alls min stil med gräs och flasha tuttar för 300 dollar.

 

Idag har det även varit fint väder! Wehooo! Inget regn och vi har haft på oss shorts och kofta - det har funkat! Inatt var det väärsta bråket på hostlet också. Glas smälldes i golvet och skrik till tusen. Jag och Ida sov igenom hela grejen men Elin har återberättat. Jag vaknade dock av nåt helt annat - blev övertygad om att det var nåt som kröp i min säng (jag har dock kommit på i efterhand att det nog var min fläta höhö) så jag ropar ner till Ida: - Ida! Min mobil, fort! Helt groggy lyfter hon upp armen mot mig och svarar:
- Jaa, häär. Jag tar tag i hennes hand och min mobil var inte alls där, bara hennes lilla hand.
- Men Ida! Ge mig min telefon!! Då lyfter hon upp både händerna:
- Jaa, jag är här.. Efter det så kastade jag mig ner på golvet istället och sätter mig i hennes säng och fortsätter be om mobilen. Då tar hon både sina händer i mina och säger igen:
- Klara, jag är ju här. Jag höll på att slå ihjäl henne där och tillslut fick jag tag i telefonen själv så jag kunde lysa och bekräfta att det inte var nåt kryp. På morgonen så kom Ida inte ihåg denna konversation såå det förklarar ju varför hon var så efter.

Vi längtar fortfarande efter solen och Ida vill komma hem brun som en valnöt, sa hon idag iallafall.

 

03/05 Igår när vi var i Nimbin pratade vi (eller jag) hela dagen om att vi måste träffa Tomas, Toby och de andra nu när det var sista kvällen men undrade hur vi skulle få tag i dem. Toby vägrade svara, eller om han bara var efterbliven, så jag höll tummarna på att Tomas skulle vara kvar på sitt kontor. DET VAR HAAN!! Vilken lycka, aldrig varit nöjdare. Gled in fast det var stängt och tvingade honom att dra ut med de andra. Vilket han lovade, men inte höll. BAJS. Hade kul sista kväll iallafall. 

 

Idag har vi alltså åkt till Surfers Paradise och träffat den första otrevliga australiensaren och en så länge så är det bra väder!! Vi gick ner på stranden, bara mös att få träffa solen och havet. Vi har dock inte kollat upp så mycket denna gång, hur vi bor och vart vi bor. När vi blev avsläppta från bussen så gick vi till ett lokalt busstop och ställde oss, mest för att alla andra gjorde det. Sen kom vi på - vart bor vi? Vi hade ju bokat hostel, YHA, men vart i staden det låg hade vi ingen aning om. Vi träffade som tur var en tysk tjej, Anna, som också skulle bo där som ringde till de och undrade om de kunde komma och plocka upp oss. Så vi fick vänta en timme på de och sen åkte vi hit.

 

De ligger dock 4km utanför själva kärnan, Surfers Paradise City. Och det var väl därför det var så himla billigt. Vi kollar alltid YHA hostel först för att de måste ha en speciell standard och de brukar alltid ligga centralt. Men inte denna. Det ligger i Mariner's Cove, supermysigt! Nära stranden och det tar fem minuter med taxi in till staden, som faktiskt är billigare än bussen, helt sjukt!

 

Vi har hunnit varit på nattmarknad och gått runt lite i city nu ikväll och där träffade vi Kim (som jag satt med på bussen från Sydney till Byron). Galet! Hon bara om gåendes på marknaden så det var ju kul att se henne igen. Staden är typ exakt som Miami, fast inte riktigt lika tät och stor. Kim berättade att man måste vara rikigt uppklädd när man går ut också så nu blir det klädpanik igen. På Cheeky's var det bara att ha shorts och linne liksom. 

Nu har vi suttit och kollat boende i Noosa och det är sååå fullt..... Vi ville bo på YHA Noosa Heads för det har Duckie tipsat om men det finn inte ett enda ledigt rum så får se hur detta går. 

 

(Jag saknar redan Byron Bay och kommer definitivt tillbaka)

 

Pusss

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Alltså Ida...jaaa, jag är ju här! Ha det så underbart i Surfers Paradise, vad annars! XOXO

2015-05-03 @ 19:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0