Australiens Hjärta Är Rött

Uluru (har stavat fel fram tills nu) och sååå mycket flugor!! In i näsan, ler man så in i munnen, på tänderna, på läpparna öööverallt. Aldrig varit med om något liknande. Men har man åkt såhär lång väg så är det bara att gå ut ändå och det är ju faktiskt värt det. Det går inte att beskriva stenen för det är otillräckligt att kalla den för bara en sten, det är ju en sten men aa det är svårt att förklara. Tycker egentligen inte heller att bilderna ger den rättvisa för den är så mäktig. Såg en jättebra film också i inne i Informations Centret om hur aboriginerna levde innan den vita mannen kom och förstörde precis allt, men också när de fick tillbaka stenen och när det officiella namnet nu är på deras språk.


Det är 40 grader ute och det sjungs "dansa samba med mig" i baksätet där farmor sitter. Vi ska nu åka tillbaka till Alice Springs och sedan göra om hela resan, fast baklänges, så att vi kommer till Melbourne igen. Jag har även drömt på engelska för första gången inatt. Trodde att det skulle ta mycket längre tid, men tror att det är för att jag läser en bok på engelska då mina svenska böcker tog slut på nolltid, och det är de sista språket min hjärna kör innan jag somnar.

 Vi tog om hundra bilder då jag var - enligt farmor- petnoga med att klippans topp skulle vara med i bilden, att taket som hon står under inte skulle vara med och att hon skulle hålla kameran rakt.. Haha den här blev bra - bara två till med i bilden..
 
Rinner vatten - iibland.
 
 
Här har Hagge gått - det får man inte göra längre.
 
Hela härligheten.
 
Och jag.
 
Nu sitter vi och äter middag - coleslaw och jag äter lax medan farmor och farfar äter biff. Vi har det såå himla mysigt, lite varmt dock 38 grader.. :)
 
Pusss
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Och här har vi fått mer snö....härligt :/

2015-03-22 @ 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0