Åka Bil

27/02
Bilade ner från Perth, via Bunburry, till Margeret river. Där stannade vi en natt på ett hostel där vi i princip var ensamma, och det var väl sisodär på standarden, men det är bara att börja vänja sig. Farmor och farfar har en väska - Björne Borgarn - där hon har typ en kniv, några teskedar, tändstickor osv småplock som man behöver. En sån ska jag också göra, världens bästa idé. :) I Margeret river gjorde vi inte så jättemycket, en väldigt fin liten stad/by men stannade mest för natten.

28/02
Först och främst: ELINS 20ÅRS-DAG och jag hade iiiinget internet och sms:et studsar tillbaka: sändningen misslyckades, så jag har ingen aning om jag har sagt grattis eller inte (världens sämsta vän) (Hon fick sms:et! Dock en dag försent tror jag?).

Iallafall åkte ner till Augusta som också var en liten bonnhåla, supertrevlig med jättefin natur och där åkte vi ut till en fyr, Cape Leeuwin Lighthouse, och tog fina bilder. Mellan maj och september så kommer även valar in i viken. Sedan åkte vi upp igen via en jäättefin väg med heelt fantastisk natur, till Bunburry, där Angelica jobbade för 10 år sedan med vilda delfiner, stannade för natten på ett YHA Hostel där jag blivit medlem nu. :)

Här är flaggparaden.
 
Kändes obligatorisk. :)
 
(Bilderna hamnade visst lite huller om buller och olika storlekar..)

Det var även ett event igår i Bunburry med musik och uppträdanden från alla världens hörn. Det var någon organisation som jobbar för mångfalden i Australien och de beskrev värdet mellan olika kulturer. Det var 40 länder representerade med flaggbärare och sedan hade alla länder varsitt uppträdande, det spelades didjuridoo (haha stavningen blir som den blir), dansades hiphop, indisk dans och spansk poesi osv. Det är sådanahär event som jag får panik på SD för det är ju såå mycket roligare att vara alla tillsammans, som en värld, en jord än ett litet Sverige. Det var också matstånd från världens alla hörn så vi åt crep, jag med nutella. Supermysigt!

01/03
Så idag gick vi upp jättetidigt för vi skulle till delfincentret för att kolla på delfinerna, eftersom att de är vilda så finns det ju inga garantier men det är störst chans att se dem mellan 8-10 så vi stod där mellan 8-9.30 och såg inte en enda jäkla delfin.. Så tålamodet tog slut och vi prövar vår lycka i Mandurah istället, där vi är nu. Vi åkte ut på havet/i kanaler i en timme och såg 3 delfiner. Inte mycket men är väldigt nöjd ändå! En mamma med sin lilla bebis :) Extremt fina hus låg det där också, köpte man en tomt här så var man tvungen att bygga för ett visst värde för att alla hus skulle ha en hög standard. Husen börjar på en miljon dollar och de dyraste går upp mot 10...

 
 
 
 Delfiiin - haha inte så bra bild men man så mycket bättre med ögan, jag hann bara inte med kameran samtidigt..
 
 

Och vi då? Vi mår bra - jag har kommit fram till att farmor och farfar är antika varelser vilket de tyckte var otroligt roligt. Jag har fått min sista lön från Sverige på ett ganska bra tag och ser fram emot precis allt. Den vi saknar mest är lilla Booboo <3

 

Pusss


Kommentarer
Postat av: Morsan

Åh dolfiner...och en Booboo-dolfin också! <3 Superhärligt att prata med dig i morse och nu läsa om dina senaste dagar och bilder! Det här blev ju den bästa dagen på länge :)
Den vi saknar mest är du! <3
XOXO

2015-03-01 @ 15:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0