Kambodja - Siak nou Ville

Jag har faktiskt googlat på Siak nou Ville bara för att få fram stavningen - men antagligen så stavar jag helt knas så att det är så låångt ifrån hur man egentligen stavar för det kommer inte ens upp "menar du egentligen.." eller någon som helst liten miniträff på den här byn eller vad man ska kalla den.. Tills jag vet bättre så stavar jag lite som de låter och som jag tycker att det borde stavas. :)
 
Iallafall. Nu har vi kommit fram hit efter att ha åkt med en minibuss och det tog ca 4-5 timmar med en liten paus. Gick mycket bättre än vad jag förväntat mig eftersom att jag blivit lite varnad av både Pappa och Kristina samt att farmor och farfar tyckte att det kanske inte var den roligaste resan i en rackig buss med halvdålig AC men det gick supersmidigt eftersom att det bara var en minibuss med 9 personer. Dessa platser var numrerade och det var otroligt viktigt för föraren att vi satt som de stod.. Så farfar satt fram (inte honom emot - dessutom med en tjej brevid honom vars syster hade bott två år i Hässelby så hon hade varit i Sverige och hälsat på - kuuul ju) farmor två rader framför mig och jag längst bak. Spelade dock ingen roll för oss men ändå, själva grejen. Rätt ska verkligen vara rätt.
 
Väl framme här då så bor vi på ett jättefint hotell med stor pool - plus nära till havet - och vårat badrum är min favorit. Det är dubbla handfat (som sitter i knähöjd) med ett stort badkar och sedan är det två frostade glasdörrar som den ena leder in till toan och den andra till duschen. Och det bästa av allt: det är svinbra tryck i duschen! Tacksam :) Känns som att jag skriver om lite ovesäntliga saker men vill minnas allt, allting. 
 
Vi umgås med Henry och Ingmarie som farmor och farfar träffat här för 2 eller 3 år sedan och de är supertrevliga och så roliga, de har också checkat in här där vi bor. Och idag har vi också träffat Sunshine och hans tre döttrar och Niyang!! (stavningen på hennes namn kan också vara fel) Så roligt att äntligen få träffa henne/dem och få se allt som man bara har fått berättat för sig. Alla tjejerna tjöt när de fick syn på farmor och farfar som här kallas för mama & papa. De fick äta frukost här med oss och sedan bada i poolen. Det här tycker jag faktiskt är otroligt häftigt att få uppleva också (för man får ju sig några tankeställare) för de enda jag vill är att bada i havet medan de enda de vill är att bada i poolen.. Men vi var på stranden också och hängde några timmar - det här är också konstigt: Niyang och hennes kompis tycker att jag är knäpp som solar - de vill ju bara vara vita och det går liksom inte att förklara att jag vill verkligen jobba på brännan för att bli brun, haha.
 
Livet i en ryggsäck har ju faktiskt knappt börjat men måste ändå säga att det går över förväntan bra. Jag trodde att jag skulle klara det absolut, men jag trodde mer att det skulle vara precis sådär att jag klarar det för att jag måste men nää tycker inte att det är mer eller mindre jobbigt.. Sakerna måste vara organiserade och inte ligga nerknölat eller bara hullerombuller löst men så länge jag packar allt där de ska vara så är det inga problem. 
 
 
Vår balkong.
 
Nu är farfar ute och fixar hyrbil - vilket inte bara har varit lätt då den bilen vi hade bestämt oss för igår var såld idag eeh så nu har han nog fixat någon annan - sedan ska vi ut och äta.
 
Pusss
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej sötnos!❤️
Vad härligt det är att kolla på din blogg & se att du skrivit igen.
Det låter som du/ni har det fantastiskt! Härligt att du får träffa tjejerna & se vad vi har sett. Fantastiskt att du får resa med farmor & farfar! Alla hälsar & skickar kramar. Ella mest!
Vi ser redan fram emot nästa inlägg!
Kramar i mängder!😘 Pappa & Kristina

2015-02-07 @ 17:29:47
Postat av: mormor

hej prinsessan
Härligt läsa om era äventyr och ser att ni har det toppen tillsammans. Underbara upplevelser och sååå härligt att du delger oss alla vad du är med om. vi har det bra och en härlig vinterdag har det varit.
Må bäst kramar i massor

2015-02-07 @ 19:37:01
Postat av: Kristina

Hej sötnos!❤️
Vad härligt du har det! Fantastiskt att du får resa med farmor & farfar! Kul att du får träffa tjejerna & se det vi sett.
Vi längtar redan efter nästa inlägg!
Alla hälsar massor! Ella mest!
Kram Kristina & pappa

2015-02-07 @ 23:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0