Sydney

23/4 idag kom vi fram till Sydney efter att ha åkt nattbuss i 13 timmar från Melbourne. Innan vi åkte sista kvällen så var vi ute och åt med kriss, Noel, Amy och Merrin - vi åt tapas och det var såå himla gott!! Idag har vi gått runt här efter att haft jätteproblem med att hitta hostelet och betalning osv, rörigt men nu är allt löst. Jag, Elin och Ida delar rum och Johanna och Madde sover i varsitt rum med 3 andra. Det är typ kul med hostel samtidigt som jag blir irriterad. Kryp i köket och det låter heela tiden, men det är bra att träffa folk och så - svår balansgång. Vi gick till operahuset via botaniska trädgården och det var såå fint! Satt där i nån timma och gick hem igen. 
 
När vi stod på gatan och lästa kartan så var det en dansk tjej som kom fram till oss (dels för att hjälpa och dels för att sälja organiserade resor) och då sa hon att de skulle ha ett event nu ikväll. Gratis pizza och champagne så vi kände bara - GRATIS vi drar dit! När man kom dit signade man upp sig med sitt namn i nån tävling vilket vi bara fyllde i för att vi ville ha pizza men JAG VANN! Helt sjukt så jag får fraser Island med hostel i två dagar, tre dagar på ön och en dag när man kommer i land igen gratis! Det är 525 dollar så det var ju inte illa pinkat :) Johanna och Madde drog därefter med de gänget till en bar och jag, Elin och Ida käkade pizza och drog hem och sov.
 
Imorgon blir det blue mountains och sen utgång - ska få tag på Inez och få till nåt också! 
 
Pusss
 
24/4 Blue mountains! Så himla häftigt och väldigt glad att vi just nu investerar i sånadär grejer som man vill (och lite måste) se. Johanna och Madde kom hem ungefär när vi skulle dra så det var trötta tjejer idag på bussen. Alla somnade då vi alla har sovit alldeles för lite de senaste två nätterna och när vi kom fram till första stoppet så skulle man betala 35 dollar till. För vad? Då var de ju bara att erkänna för vår guide att vi hade sovit så hon fick förklara igen. Det gör det ju inte bättre att Johanna har snarkat och vi sitter längst fram hehe. Men iallafall, påväg till bergen - som egentligen inte är berg - så berättade hon massor bland annat om Australiens skogsbränder. I eucalyptusträdens löv (flera andra träd också) så finns det ett ämne som triggas igång när det blir varmt och när det blir tillräckligt varmt så tänds det och det börjar brinna. Jag visste ju att brinner ibland och mycket men inte egentligen hur det startar. Så det var cool fakta! Allting var supervackert, the three sisters och den brantaste railway:n i hela världen så det kändes bra att investera i nåt sevärt. 
 
Vi var hemma igen klockan 8 så det var verkligen en heldag och då gick vi direkt till indie travel där jag skulle hämta min vinst och också styra upp när och vad vi vill haka på så nu är det bokat att 19e maj så åker jag, Ida och Elin till withsundays och Fraser Island kunde vi hålla öppet så länge. Vi ska också sova på båten och det tycker jag ska bli såå mysigt! Får hoppas på att det är fint väder bara och även fast man inte ska boka första bästa så gjorde vi det just där.. Vi slog ut min vinst på oss tre vilket gav 525 dollar i rabatt och det kände vi att vi aldrig skulle få någon annanstans - alltså så mycket rabatt. 
 
Ikväll gick vi ut också. En hiphop klubb som hette goldfish - lite väl segt dock tyckte vi men det var fri entré och det är ju bra haha. Så vi var där bara nån halvtimme och gick sedan till ett annat ställe. Där skulle vi få betala inträde och då kände vi att vi satsar på imorrn istället så då skulle vi köpa pizza istället. Det var dock stängt men dörren var öppen så vi traskade in iallafall. Där fick vi beskedet att det är stängt och då började vi alla att ropa neeej... Då kastar snubben fram typ 14 pizzor och svarar med: left overs - take them all! GRATIS HAR ALDRIG SMAKAT SÅ GOTT!! So much win! Jag skrek och tyckte att vi kunde göra såhär varje kväll. Wihoo! 
 
Pusss 
 
25/4 Ingen lön..! Hur konstigt? Eller jag har ju inte jobbat men det känns ändå. 
 
Idag ställde vi klockan för att vi har frukost här på hostelet men då slutade den 9 och inte (som vi trodde) började 9 så vi missade den tyvärr helt, lite småsegt men vi fick ett ägg och sen gjorde vi oss iordning. Idag har det varit Anzacday så matbutiken öppnade inte heller förren 1 men vi åkte vidare till Paddingtonmarket och hick runt där. Hittade massor med fina saker och Madde köpte en ring. 
 
Tog bussen för 2.40 dollar vilket vi alla tyckte var billigt ut till Bondi beach! Det är ju en turistfälla, absolut, men man måste ju åka dit när man har åkt hela vägen till Australien. Där blev det suuperfint väder så vi ångrade oss att vi tog långbyxor. Låg på gräset och solade, käkade nudlar, spanade på alla snygga surfare och tittade på idioterna som badade i det alldeles för kalla vattnet. Gick längs med stranden och doppade fötterna och sedan var det dags att åka hem igen. 
 
Jag, Elin och Ida drog förbi och hämtade de sista papperna och information om de vi bokade med indie travel och där öppnade sig himlen. Aldrig sett så mycket regn och stort hagel så fort och så mycket i hela livet innan! Temperaturen sjönk också på ca 2 sekunder och de enda jag tänkte på var: neeeej - jag ska ju ha klänning ikväll! Nu är det över och det funkar nog iallafall. 
 
Pusss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0