Byron Bay

27/04 Nu sitter jag, Elin och Ida på greyhoundbussen som ska ta oss till Byron Bay. Idag har det varit helt okej väder, inte för varmt och inte för kallt. Vi vaknade runt åtta (låter som om vi vaknade av oss själva där men det säger inte ping i ögonen så tidigt, tyvärr) och åt frukost som består av kritvitt bröd, jordnötssmör, jordgubbsslyt, flingor och mjölk. Inte de mest näringsrika men vi sparade massa pengar. Halv elva checkade vi ut från chilliblue och begav oss till Hyde Park där vi skulle möta Inez! Såå himla mysigt att få träffa henne. Det var väldigt länge sedan vi fick till ett möte i Sverige ens så det kändes kul att vi fick till några timmar här istället, jag träffade henne dock den 25e dec när vi var ute men då dansade vi mer än pratade. Vi hade massor att snacka om och hon berättade hur hon bor, hon trivs hos familjen och med barnen hon jobbar med. Parken var jättefin och solen tittade fram ordentligt så det blev nästan lite väl varmt med jeans. Sedan gick vi till Mc'Donalds för att käka lunch (tog en wrap och tänkte på farmor) och sen var det dags för Inez att åka hem och Johanna och Madde att åka till flygplatsen vidare till Bali. Efter det kollade vi Sydneys shopping då vår buss inte gick förren 10 på kvällen.


Det känns såklart supertråkigt att de inte ska resa med oss men jag tror att det faktiskt blir bättre såhär. Vi har väldigt olika prioriteringar och olika sätt att se på hur vi ska resa osv. Det var kanske naivt att tänka att det skulle funka klockrent men jag trodde att vi var överens hur denna resa skulle gå till vilket vi märkte nog, alla tillsammans, att så var inte riktigt fallet. Men inga hard feelings utan tvärtom, är glad att de gör sin resa/grej! När de kommer tillbaka till Australien så ska de till Cairns och där ska ju jag förhoppningsvis jobba på en hästfarm, om jag får bestämma, så jag kommer säkert träffa dem mera.


Vi har gjort så mycket grejer här i Sydney under de fem dagar vi har varit här. Jag tror aldrig att jag har gått så mycket i hela mitt liv som vi gör här i Australien. Vi sparar in på ALLT. Tåg? Nope - spara 4 dollar och gå. Man ser ju massor påvägen men shit va det känns i kroppen när man går och lägger sig. Att vi inte riktigt sover så många timmar man egentligen ska göra gör inte saken bättre. Vi alla har haft träningsvärk lite till och från. Vårat hostel låg dock på ett suuperställe rent kartmässigt. Nästan mitt på Kings Cross så vi har inte haft de värsta avstånden till Opera huset, citykärnan och typ allt annat. Kings Cross var ju inte de trevligaste stället förut men de har verkligen "städat ur" uteliggare, knark och sånt men de klart att det är mycket folk på natten och så för klubbarna ligger ju kvar men på natten är ju vi en del utav dem som festar såå det har inte spelat någon roll alls. Vi har också träffat flera på hostelet. En svenska tjej och mycket tyskar.
De enda vi inte hann med som vi egentligen skulle velat göra är att åka till Manly Beach. Den dagen vi planerat att vi skulle dit spöregnade det och då är det ju inte såå kul att åka till en strand. Så den dagen sov Madde och Johanna och jag, Elin och Ida köpte lunch och slog till med glass! Chillade bara och planerade lite boende i Byron och snackade massa, mys!


Vi var ute två gångar här i Sydney - hihop klubben Goldfish jag skrev om förut och IVY. Det var den fetaste klubben jag någonsin har varit på! Googla! Den är så stor att det är två byggnader! Den ena byggnaden var det bara två våningar - ett jääättestort dansgolv som de hade byggt upp värsta DJ-båset så det kändes som om man var på Summerburst. Den övre våningen där vara bara en stor bar med bord man kunde sitta runt. Allt såg lyxigt ut och vi alla kände typ: vi är med i Gossip Girl! I den andra byggnaden så var det 6 våningar varav en hade en suuperstor pool! Det var danstjejer som gjorde värsta showen och allt var bara så himla häftigt. Filmat massor därifrån och det enda som är dåligt är tyvärr musiken. Här lyssnas det på ganska konstig house och det finns liksom inget man kan sjunga med i så det är lite synd. Dock en kul grej att det är svinpoppis med Shuffle-dans! Det var modernt hemma för kanske 3-4 år sedan men här är de riktigt duktiga. De ser verkligen ut som om de har tagit riktiga lektioner och inte som hemma - lärt sig från youtube och studsa omkring lite hlavdant. Plus att ALLA dansar, det behöver inte nödvändigtvis vara shuffle, men här dansar man. Kille eller tjej - går man ut så dansar man. Klart de super också men hemma så är det liksom status i att man köper sig in på ett "vipbord", vaskar skumpa och sitter ner hela kvällen på sture-p, det är mycket bättre här.


Eftersom att vi var tvunga att checka ut klockan 11 på morgonen och bussen gick 10 på kvällen så fick vi lägga väskorna i receptionen och då ville jag inte gå runt med datorn hela dagen men inte heller lägga den på hyllan så fixade in den i receptionen. Vi sa tusen gånger att vi får inte glömma nåt för receptionen stänger 9 (ibland tidigar om de inte har lust att stanna) och är våra grejer kvar där då så är det kört. Vi var "hemma" igen på hostlet vid 7 och tog väskorna ut till köket för att käka middag. Allt går bra, nudlar idag igen, och när vi ska byta om till mjukisbyxor för att ha på bussen så kommer jag på det: DATORN!! Helvetepissochfaaaanpåsammagång.... Kommer tillbaka till köket och tjejorna och berättar att datorn är kvar. Vad gör vi? Den svenska tjejen kanske kan skicka den eller Inez får hämta den dagen efter - tankarna snurrade runt gånger tusen. Då säger Elin att klockan är halv nio - det kanske fortfarnade är öppet! Jag skriker: STANNA HÄR (i köket) (och HAHA va vi har skrattat åt detta panikögonblick - som om de skulle börja gå utan mig?) kastar mig ner för trappen och YES det är öppet! Tack gode Gud och alla änglar, wihooo och partykänsla. Jag höll på att glömma kameran också på bussen när vi kom till Sydney också så nu får jag faktiskt stila till mig lite.


Bara nu på bussen så sitter jag på ensamt säte och har snackat massor med en tjej framför från Schwiez, Kim, och brevid mig kom det sen en tjej från England, Charlotte. Det är såå lätt att träffa folk och när man bara har sagt vart man är ifrån, ålder och namn så är man typ polare. Alla har ju liksom det sociala behovet så just nu känner jag mig huur lugn som helst över att jag ska bli ensam i detta löjligt gigantiska land.


Förresten en rolig grej som vi alla skrattat åt var när vi facetime:ade med pappa, Kristina och Ella var att internetet är ju såå segt så bilden fryste på deras telefon med jag, Elin och Ida hörde forfarande vad de sa. Då säger Kristina:
- Ååh nej nu funkar det ju inte igen, men då kan jag springa och kissa.
Då svarar pappa:
- Jaa bajsa i soffan är det bara du som gör Booboo.
Varav man hör hur nöjd Booboo svarar med ett MHM! Hahaha vi alla dog där.


Ledsen att det inte blir så mycket bilder här men det tar verkligen jättelång tid att ladda upp - nu har det ju dock kommit upp massor på facebook och några till på instagram för det går på nåt konstigt sätt snabbar och bättre via telefonerna.


Pusss


28/04 (ÄNTLIGEN) Framme i Byron Bay och såå himla fint väder! Vi alla kände att skulle vi åka till en storstad till utan att få träffa sol, strand och hav så hade vi blivit utmattade. Bussen rullade in här i lilla byn ungefär runt 11 och gick direkt till hostlet där vi fick reda på att vi har blivit uppgraderade till ett eget trebäddsrum! Lyxigt men jag hade faktiskt sett fram emot att bo i sovsal för första gången hehe. Men det får bli på nästa ställe så det är ingen fara. Det är såå himla fräscht här - jag har aldrig varit på ett bättre och större hostel som till och med har pool och ett fräscht och bra utrustat kök. 50 meter till matbutiken och 4 minuter till havet. Vi mår kan man säga.


Just nu står vi i tvättstugan och väntar på att det ska blir klart. Vi har handlat mat och god mat! Pastasallad med grönsaker till lunch och ris och köttfärsås med morötter och broccoli till middag. Ska bli skönt att kunna få äta lagad mat och inte bara nudlar. Till frukost (och håll i dig morsan) så äter vi ägg och havregrysgröt. Jag har aldrig ätit så bra frukost - oboy och klaramackor finns inte längre på kartan.


Vi håller alla tummar vi har att vädret håller i sig och ikväll blir det film och popcorn på hostlet, jag hoppas att jag får gå och sova tidigt också för nattbussen var hemsk denna gång. Iskall, proppfull och killen bakom mig rökte på i varje stopp vi gjorde - kände mig passivt hög typ.. Byron Bay, har hittills, levererat klockrent. Väldigt laidback livsstil, små mysiga affärer och surfare gånger tusen. Ska nog trivas här! :)

Pusss

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som Byron Bay är ett ställe ni kommer att njuta på och ha det mysigt :-) Hoppas finvädret håller i sig också. Det är tomt hemma utan Er men jag är verkligen glad för allt ni får uppleva. Fortsätt njut på Er resa.
Puss och kram //

2015-04-29 @ 10:57:05
Postat av: Mams

Mammas lilla havregryn! Va duktigt! 😚 Härligt ni har det, fortsätt med det. Jag skrattar också högt när jag läser och hör er panika

2015-04-29 @ 23:21:58
Postat av: Anonym

❤️❤️❤️

2015-04-29 @ 23:22:48
Postat av: Mams

❤️❤️❤️ jamen jaaa...nu hakade det upp sig lite och blev fel 😘

2015-04-29 @ 23:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0