20 år

09/04 Är jag gammal nu? Det var iallafall en jättelyckad dag! Vi åkte till South Melbourne Market och köpte kallskuret, serranoskinka och massa fina grönsaker. Fruktsallad och en väldigt konstig kladdkaka blev det också. Irene hade gjort en sån jäkla stor tårta som säkert var 15cm hög (mormor hon påminner om dig) och jag fick väldigt fina presenter. Vid 11 så sov vi alla så mer party än så var det inte, vilket passade väldigt bra.
 
Jag läser, läser och läser. Såå mycket böcker att ta igen, mamma du kan ta det lugnt, här blir det inte 50 shades eller samma bok miljoner gånger. Just nu läser jag Shantaram (Tomas om du läser detta, tror du skulle gilla!) som är sviinbra. Handlar om en kille som rymmer ur fängelset från Melbourne till Indien och shit - jag måste dit. Mamma vi kan väl backpacka?
 
Har nästan blivit till en vana att skriva ner minst en grej som farmor kläcker ur sig so here we go. Jag berättade för farmor att jag inte förstår hur de kan sitta i timmar och lösa korsord. Det är så långsamt och jag fastnar alltid och tappar tålamodet. Då svarade hon att man lär sig personen bakom, alltså som har konstruerat korsordet, så tillslut så lär man sig hur den tänker. "Så korsorden i expressen på vardagar slåss vi om, så jag brukar köpa den på eftermiddagen då är farfar inte hemma, men det behöver du ju inte berätta för nån." Hon har sina tricks den tanten. Måste ju bara påpeka att hon skrattar högst - åt sig själv. :)
 
11/04 Igår så städade vi ur Robert lägenhet där jag och tjejorna ska bo och HERREGUD jag har aldrig sett så mycket damm i heeela mitt liv. Det var helt ärligt vidrigt men nu är den såå fin! Jag vill flytta in nu nu nu men vi måste göra en nyckelkopia till mig så att jag kommer in och ut först. Vid 11 i morse så åkte vi även till flygplatsen för att lämna farmor och farfar så nu sitter de på planet. 
 
Just nu så sitter jag på Ziggys enbart för att de har wifi.
 
Pusss
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Äntligen får jag sällskap till Indien! 😘❤️

2015-04-14 @ 08:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0